A szalon reklámozásának új módszereinek kidolgozása egy véget nem érő folyamat

 

Kreatívnak kell lenni, és versenyben kell maradnod, hogy új embereket vonz, és fenntartsd a jelenlegi ügyfelek érdeklődését is. Ha kifogytál a szalon vállalkozásod népszerűsítésének lehetőségeiből, a következő egyszerű szalonmarketing ötleteket érdemes elolvasnod:

 

Szalonmarketing

 

1. ötlet: kreatív szalonpromóciók és versenyek

 

Az emberek szeretnek nyerni! Tehát vedd fel a szalon reklámsapkáját. Készíts egy szórakoztató versenyt, és népszerűsítsd azt a közösségi médiában, szalonodban és hírleveleidben. A szalonod akciói is remek kiindulópontot jelentenek.

 

Szalon promóciós ötletek és példák

 

  • Ajándékozz ingyenes kezelést a leghűségesebb ügyfélnek
  • Növeld az ügyfelek kedvezményeit a közösségi oldalakon való kommentekért cserébe
  • Ajándékutalvány a legtöbb közösségi oldal megosztónak

Ne feledje, hogy minél értékesebb a jutalom, annál valószínűbb, hogy ügyfelei elköteleződnek.

 

Szalonmarketing ötlet 2: Hozz létre egy ügyfél elismerési eseményt

 

Időnként szervezz ügyféleseményt, hogy tudasd velük, milyen sokat jelentenek a szalon vállalkozásod számára ezek az emberek. Lehet ez egy koktélparti, munka utáni összejövetel, hivatalos rendezvény vagy akár egy egyszerű összejövetel is. Csak tegyél erőfeszítéseket, hogy megfelelő köszönetet mondj folyamatos támogatásukért.

 

Szalonrendezvény-ötleteket keresel? Fontolj meg néhány ötletet

 

  • 3 lépés a sikeres szaloneseményekhez
  • Hogyan rendezzünk nagyszerű szalonpartikat
  • Szalontipp: Csinálj egy ügyfélköszöntő partit

 

3. szalonmarketing-ötlet: Partnerség jótékonysági szervezetekkel

 

 

Partnerség kialakítása egy jótékonysági szervezet helyi részlegével. Vegyél részt valamelyik rendezvényükön, vagy hozz létre saját adománygyűjtő eseményt számukra.

Az ilyen részvétel megmutatja a szalon ügyfelei számára, hogy ki is vagy valójában.

 

4. Szalon Marketing Ötlet: Hálózat a helyi eseményeken

 

A szalonmarketing ötletek túlmutathatnak a reklámokon és promóciókon. Valójában számos lehetőség kínálkozik a hálózatépítésre a közösségben.

Fontold meg, hogy csatlakozol a város helyi kereskedelmi kamarájához, közösségi csoportokhoz és más hálózati csoportokhoz.

A széles körű eseményeken kívül fontold meg a helyi szalonesemények és összejövetelek kutatását a környéken. Ezek remek helyek új ötletek és perspektívák generálására az iparági hálózatépítés révén.

Mindegyik lehetőséget kínál az emberek megismerésére, névjegykártyák osztogatására, és szalonüzleted hírének terjesztésére. Tedd szokásoddá, hogy részt veszel az eseményeken, és akár egy testület vagy bizottság tagja is lehetsz.

 

5. Szalon Marketing Ötlet: Vegyél részt aktívan a helyi közösségedben

 

Sokat beszél, ha egy kisvállalkozás tulajdonosa időt szán arra, hogy bekapcsolódjon a közösségébe – tehát lépj fel.

Vegyél részt helyi rendezvényeken, jótékonysági eseményeken és adománygyűjtőkön és áldozd a lehető legtöbb idődet az ismertség megszerzésére.

A nők és a hajléktalanok menedékhelyei remek kiindulópontok. Ezenkívül fontold meg a helyi iskolákban való karrierlehetőségeket, munkaprogramokat és felújítási projekteket a városában.

 

6. szalonmarketing-ötlet: Taníts

 

Taníthatsz a szalonodban, vagy együttműködhetsz a helyi iskolákkal, közösségi központokkal vagy más helyszínekkel, ahol szépségápolással vagy ápolással kapcsolatos órákat vagy workshopokat kínálhatsz.

 

7. szalon marketingötlet: Különleges események készítése

 

Vegyél részt menyasszonyi kiállításokon. Ezek erősen célzott események, amelyek nagy forgalmat generálhatnak szalonodba.

 

8. szalonmarketing ötlet: Ajándékozzon szalon promóciós cikkeket

 

Az emberek szeretik az ajándékokat. Néhány egyszerű szalonmarketing ötlet: márkás kulcstartók, tollak, egérpadok, kávésbögrék vagy egyéb promóciós termékek. Így az emberek a Te szalonodra fognak gondolni, amikor a tárgyakat használják.

 

9. szalonmarketing-ötlet: Kérj véleményeket a szalonról

 

Sok fogyasztó online véleményeket keres, mielőtt új terméket vagy szolgáltatást kipróbálna.

A szalonok természetesen nem különböznek egymástól, különösen azért, mert sok interakciót igényel az emberekkel. Ráadásul az ügyfelek 30-40 százalékkal hajlandóak többet költeni egy kiváló értékelésű szalon vállalkozásra.

Szánj rá időt, hogy megkérd ügyfeleidet, hogy véleményezzék szalonodat olyan népszerű platformokon, mint a Google, a Facebook, hogy csak néhányat említsek.

A szalon marketinged sok próbálkozás és hiba lehet, de semmi sem bizonyul értékesebbnek, mint a szájról szájra történő ajánlások és online értékelések.

 

Szalonmarketing 10. ötlet: Légy közösségi

 

Nem beszélhetünk szalonmarketing ötletekről a közösségi média említése nélkül. Mivel a világ népességének csaknem fele használja a közösségi média platformokat, természetes hely az új ügyfelek elérésére vagy a meglévő ügyfelek bevonására.

A Professional Beauty szerint a legtöbb közösségimédia-felhasználó naponta legalább egyszer bejelentkezik a fiókjába, és sokan naponta többször is megtekintik a közösségi oldalakat.

A Professional Beauty szerint az Instagram-felhasználók 60%-a azt mondja, hogy új termékeket fedez fel a platformon.

A Professional Beauty Marketing statisztikája alapján többen követnek márkákat a közösségi médiában, mint ahány hírességet. Csak az Instagramon az emberek 80 százaléka követ legalább egy vállalkozást.

Fokozd erőfeszítéseidet a közösségi médiában azáltal, hogy amikor csak lehetséges, tedd közzé munkádat szalonod Instagramján, Facebook-ján, Snapchatjén és Pinterest-én. Szánj rá egy kis időt követőiddel való kapcsolattartásra.

Ezenkívül adj szakértői tanácsokat gyors tippekkel, részletes oktatóanyagokkal, termék- és eszközhasználati videókkal, ajándékokkal stb. a különböző közösségi média csatornákon keresztül.

 

Szalon Marketing Ötlet 11: Készítsen videós tartalmat

 

Számos módja van a szalonok piacra dobásának, de talán nincs jobb jelenleg, mint a videó. A videó platformok sokaságával valójában meglehetősen egyszerű saját tartalmat létrehozni és közzétenni.

Akár csak telefonodat is használhatod, videóid közzétételéhez a YouTube-on, Videa-n vagy a Vimeo-n, és megoszthatod azokat különböző közösségi csatornáidon is. Még néhány nagyszerű videóalkalmazás is létezik, amelyek csak a közösségi médiában való videós tartalmak létrehozására és szerkesztésére szolgálnak.

A szalonok számára készíts útmutató videó sorozatot, amelyek segítenek ügyfeleidnek otthoni arcápolásban. Szalonok esetén fontold meg a megfelelő tisztítást vagy hámlasztást, vagy más bőrápoló eljárást. A szépségszalonnal kapcsolatos ötletek egyszerűen végtelenek.

Azok számára, akik egy lépéssel tovább szeretnének menni, íme néhány szakértői tanács a felszereléssel kapcsolatban.

 

Szalon Marketing Ötlet 12: Szalon Blog

 

Szalon Marketing Ötlet 12: Szalon Blog

A blogírás nagyszerű módja annak, hogy érdeklődést kelts szalonod iránt. A blogok elősegíthetik a forgalom növelését webhelyedre, potenciális ügyfelekké konvertálhatnak, segíthetnek a tekintélyed megalapozásában, és hosszú távú eredményeket hozhatnak.

Ha szeretnéd kihasználni ezt a hatékony médiát, hozz létre egy blog részt szalonod webhelyén. Ezután szánj időt arra, hogy minőségi tartalmat írj, amely vonzó az ügyfeleid számára.

 

Szalonblog ötletek:

 

  • Adj szépségtanácsot
  • Sorolj fel és adj tanácsot bőrápolással kapcsolatban
  • Smink oktatóanyagok biztosítása
  • Ismerje meg a bőrápolási tippeket és a bevált gyakorlatokat
  • Hasznos hajtermékek és eszközök ajánlása

Ne felejtsd el megvizsgálni a legjobb SEO gyakorlatokat. Így a tartalom nagyobb eséllyel helyezkedhet el az olyan keresőmotorokon, mint a Google. Ezzel hitelességre teszel szert (és potenciális új szalon kliensekre) a bejegyzéseid révén.

 

Szalonmarketing 13. ötlet: Állíts be egy szelfi állomást

 

Az egyik kedvenc szalonmarketing ötletünk egy szelfi állomás létrehozása.

A szelfiterület tökéletes beállításához keress egy semleges falfoltot, vagy használd kedvenc hátteredet. Személyre szabott hátteret is tervezhetsz szalonodnak logójával, közösségi média képeddel és/vagy hashtagjával #.

Bármit is használsz, tedd szelfiállomásodat szórakoztató élménnyé ügyfeleid számára. Végül is, amikor a legjobban néznek ki (és érzik magukat), akkor hajlandóak meg is osztani ezt.

Feltétlenül kérd meg ügyfeleidet, hogy jelöljék meg szalonodat bejegyzésekben. Ha szalonodban jutalmazási rendszer működik, fontol meg a pontok odaítélését minden egyes megcímkézett bejegyzésért.

 

Szalonmarketing 14. ötlet: Trend

 

Mivel a szépségiparban tevékenykedsz, ki kell venned a részedet. A hajadnak és a sminkednek mindig pöpecnek kell lennie. Ezenkívül a ruházatodnak érdemes megfelelnie a szalon környezetének. Ne feled, hogy az ügyfelek tanácsot kérnek Tőled.

Nem fognak komolyan venni, ha nem felelsz meg az elvárásoknak.

Ahhoz, hogy megjelenésed naprakész legyen, gyakran végezz finom változtatásokat. Ha ügyfeleid azt látják, hogy megjelenésed fejlődik, akkor ők is nagyobb valószínűséggel hű követőid lesznek.

 

Szalon Marketing Ötlet 15: Állítsd be a trendet

 

Szalon klienseid szeretnék tudni a következő trendet, miért ne lennének azok inspirálóak?

Hozz létre új frizurát, és készíts néhány képet (ez a szelfiállomás lényege), amelyeket különfélékre használhatsz. A hajszín változásai és az átalakítások mindig népszerűek, ha hajképekről van szó.

Hogy emlékezetes legyen, nevezd el a frizuráját/trendjét valami szórakoztató és fülbemászó elnevezéssel. Esetleg készíts vele egy hashtaget. Mutasd be új trendedet a közösségi médiában, a blogodban, valamint a szalon hírleveleiben.

 

16. szalonmarketing-ötlet: Bérelj fel egy profit a szalon promócióihoz

 

Szeretnéd szalonod promócióit magasabb szintre emelni? Fontold meg egy professzionális fotós felvételét, és készíts egyedi munkagyűjteményt, amelyet különféle célokra használhatsz fel. Gondolj csak bele, milyen nagyszerűen fog kinézni a hirdetésed, ha egy profi is részt vesz benne.

Egy tapasztalt szépségfotós olyan képekkel is hitelessé teheti munkádat, amelyeket érdemes szépségápolással kapcsolatos kiadványokban közzétenni, vagy akár számos iparági versenyen is részt venni.

 

Íme néhány fotózási ötlet, amelyek segítenek a folyamatban

 

  • Csapatodnak bevonása a szalonon belüli fotózásokkal
  • Hozd össze csapatodat és katt
  • 4 legjobb szépségfotós ossza meg fotózási tippjeit

 

Szalon Marketing Ötlet 17: Nyilvánosság létrehozása

 

Törekedj arra, hogy figyelemmel kísérd a helyi újságírók munkáját, és lehetőség szerint ismerd meg őket.

Miután bemutatkoztál, hívd meg őket szalonodba egy ingyenes szolgáltatásra. Amikor találkozol velük, udvariasan kérdezd meg, hogy fontolóra vennének-e egy történet írását rólad, a munkatársaidról és/vagy a szalonodról.

Ne feledd, hogy kell valami hírértékű, amiről írhatnak. Érdekelheti őket a Te személyes történeted, vagy az, hogy szalon csapatod hogyan vesz részt adománygyűjtésekben és trendekben.

Talán érdekelhetik őket a bőrápolási tanácsaid is, hajformázó tippek, sminkoktatók stb;

 

Szalon Marketing Ötlet 18: Szerezz helyi képviseletet

 

Ha túl elfoglalt vagy ahhoz, hogy saját reklámot generálj, bérelj fel egy helyi marketing szakembert, hogy további szalonmarketing ötleteket dolgozzon ki. Így a háttérben dolgozhatnak, miközben Te szalon üzletedet üzemelteted.

 

Szalon Marketing Ötlet 19: Hirdess helyben

 

Kétségtelen, hogy szalonodnak a helyi reklámozása valamilyen módon elengedhetetlen.

Miért?

Mert valószínűleg nem csak a versenytársad teszi ezt, hanem új ügyfeleket is el kell érned, forgalmat kell generálnod, és meg kell erősítened az imázsodat. Az sem árt, ha ismertebb vagy a szépségipari piacon.

Számos módja van a szalon népszerűsítésének. Vedd figyelembe a helyi újságokat, magazinokat és egyéb nyomtatott kiadványokat.

A további lefedettség érdekében kérj egy cikket a szakértelmed felhasználásával a blogjukhoz. Cserébe kérjen vissza linket a webhelyedre.

Bekapcsolódhatsz olyan helyi eseményekbe is, mint a sportesemények, koncertek, divatbemutatók és akár adománygyűjtések. Tekintsd meg a reklámozást rendezvényi programjaikban vagy magán az eseményen.

 

Szalonmarketing 20. ötlet: Használj automatizált e-mail marketinget

 

Használsz e-mailt a szalon kommunikációdhoz? Ha nem, akkor itt az ideje, hogy automatizált e-mailes üdvözletet küldj ügyfeleidnek.

 

Példák a szalon e-mail marketingre

 

  • Köszönet egy új ügyfélnek
  • Boldog születésnapot kívánok (anélkül, hogy ellenőrizni kellene a naptárat)
  • Ügyfelek emlékeztetői, ha egy ideje nem voltak szalonodban
  • Emlékeztetők a szalon szolgáltatásairól

Mindezt úgy tervezd, hogy a szalon ügyfelei különlegesnek érezzék magukat.

Az automatizált e-mailek szépsége az, hogy előre beállíthatók és automatikusan futtathatók. Ez azt jelenti, hogy nem kell időt áldoznod, és nem kell egy munkatársat felkérned erre. Ez sokkal könnyebbé válik, ha rendelkezel szalonkezelő szoftverrel, amely segít automatizálni a folyamatot.

 

Szalon Marketing 21. ötlet: Promóciós e-mailek küldése

 

Ha promóciókat szeretnél küldeni szalon ügyfeleidnek, használj sablonokat tartalmazó tömeges e-mail programot, hogy megkönnyítsd a folyamatot.

Tájékoztasd a legjobb ügyfeleket szalonod új termékeiről/szolgáltatásairól, a szalon közelgő promócióiról vagy egyéb exkluzív szalon ajánlataidról. Ügyelj arra, hogy ne küldj túl gyakran e-maileket, különben elveszítheted a bizalmukat.

 

Szalonmarketing 22. ötlet: Rendszeres kommunikáció létrehozása

 

Legalább havonta egyszer küldj e-mailes hírleveleket vagy promóciós e-blastokat ügyfeleidnek. Csak tartsd fenn rendszeres időközönként.

Kommunikációdban ajánlj kozmetikai tippeket, trendeket és tanácsokat. A szalonoddal kapcsolatos egyéb hírek is működni fognak. Mindazonáltal elengedhetetlen, hogy a tartalom a lehető leginformatívabb legyen (a túlzottan reklámozóval szemben).

 

Szalonmarketing 23. ötlet: Használj szöveges üzenetes marketinget (SMS)

 

A szalon marketingötletek listáján az egyik legmenőbb elem a szöveges üzenetek marketingje.

Számos módja van az ügyfelekkel való kommunikációnak, de nincs jobb megnyitási arány, mint a szöveges üzenetek marketingje.  A Business2Community cikke szerint: „Az SMS-ek 98%-os nyitottsági aránya fenomenális.

Semmilyen más marketingeszköz nem tud hasonló arányt kínálni, így az SMS Marketing az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy üzenetedet eljuttasd ügyfeleidhez. Ezzel szemben az e-mail marketing 22-25%-os nyitott arányról számol be; ez jelentősen csökkenti a siker esélyét.”

A szöveges üzenetek marketingjével egyszerűen beállíthatsz kampányt minden évszakhoz, ünnephez, különleges eseményhez vagy promócióhoz.

Használhatod azt is, hogy segíts kitölteni a lemondásokkal járó üres helyek betöltését, vagy termékajánlatokat készíts a kiskereskedelmi eladások növelése érdekében. Vagy ami még jobb, használj SMS-t, hogy megköszönd, hogy nagyszerű ügyfél vagy… mert egy kis hála valóban sokat segít!

 

Szalonmarketing 24. ötlet: Nyomtatási darabok készítése

 

Időnként csak promóciós anyagok nyomtatásával lehet elérni néhány embert. Ilyen esetekben fontold meg a prospektusok készítését szalonod számára. Képeslapokat is tervezhetsz szalon vállalkozásod népszerűsítésére, vagy bemutathatsz egy közelmúltbeli trendet, közelgő eseményt vagy egyéni promóciót.

Adott esetben hagyományos postai úton is küldhetsz, de fontold meg azt is, hogy hagyj egy köteg képeslapot vagy prospektust a recepción mindenkinek, aki ilyet szeretne.

A prospektusokat és képeslapokat a szépségüzleteden kívüli érdeklődés felkeltésére használják. Javasoljuk, hogy vigyél magaddal egy köteget a szalonod nyomtatott anyagaiból, amikor elindulsz, és oszd, amikor úgy érzed, hogy ez helyénvaló.

Fontold meg azt is, hogy engedélyt kérsz más helyi vállalkozásoktól egy halom szórólap letételéhez vagy egy nyilvános faliújságon való közzétételéhez.

 

25. szalonmarketingötlet: Segítségre van szükséged szalonmarketing-ötletekkel kapcsolatban?

 

Nincs időd reklámozni szalonodat? Fontold meg, hogy felveszel egy szakembert, aki felgyorsítja és kezeli a szalon marketingjét.

A legtöbb marketingszakember segíthet a blogbejegyzések megírásában, megtervezheti és közzé teheti a közösségi médiában, sőt szükség szerint kutatásokat is végezhet és vásárolhat hirdetési felületet.

A legtöbben pedig nagyszerű kapcsolatokat ápolnak a tervezők, videósok, fotósok és más szakemberekkel, akik segíthetnek szalonodat a következő szintre emelni.

Függetlenül attól, hogy melyik taktikát választod, a sikeres szalonmarketing kulcsa a szorgalom és a következetesség. Legyél tehát kreatív, gondolkodj hosszú távon, és ha szükséges, akár segítséget is kérj!